Mi a catering?

A catering kifejezés sok mindent magában foglal, elsősorban étel és ital biztosítását jelenti különféle rendezvényekre, eseményekre vagy bármilyen összejövetelre, legyen az kis- vagy nagylétszámú. Ezen felül általában a szükséges eszközöket (tányérok, poharak, evőeszközök, melegentartó) és a felszolgáló személyzet is része a cateringnek. Lehet szó vállalati rendezvényekről, konferenciákról, esküvőről vagy akár családi összejövetelekről, a catering egyfajta közvetítő csatorna az alapanyagok feldolgozásának helyétől a vendégek gyomrának megtelítéséig.

Mindenképpen szakítanunk kell azonban azzal a felfogással, hogy a catering az emberek tömegének megetetése. Ez olyan lenne, mint ha azt mondanánk, hogy az éhség valamiféle probléma, amit evéssel lehet elnapolni.

A catering magasabb rendű célja ma már kettős. Egyrészt élményt, plusz kapcsolódásokat ad a résztvevőknek. Az étel élményét senkinek nem kell bemutatni, de közben az ételeken keresztül, az ételek elfogyasztásának módján és keretein keresztül összekapcsolhatunk embereket. Nézzük meg például a bowl food-ot, ami a networking legjobb ételkísérője, hiszen könnyen megfogható kis tálakban változatos, friss alapanyagokból készült ételeket sorakoztat fel, így az étkezés közben a vendégek nem egy helyben ülnek, hanem folyamatosan mozoghatnak, beszélgethetnek, átsandíthatnak egymás táljába, vajon ott mit is láthat…

A catering másik magasrendű célja a megrendelő válláról a feladatok, a nehézség, a felelősség egy részének átvállalása. Lehetőleg minél több átvállalása, hiszen sok van rajtuk: a vállukat nyomja a teljes rendezvény szervezésének feladata, és ez túl sok egy ember számára. 

Problémamegoldás? Részben az. De ha az éhség és a szomjúság problémaként jelentkezik, akkor ott már eleve el lett rontva valami. A catering szolgáltatást megrendelő emberek nem szeretnék, ha a probléma megjelenne – azt szeretnék, ha az éhség és a szomjúság nem problémaként, hanem egy kellemes élmény előszobájaként bukkanna fel a rendezvényen, és valójában előmozdítója lenne egy pozitív megélésnek.

Mindenki örül olyan partnereknek, akiknél biztonságban tudja a feladatok egy részét. Ez igaz az alkalmazottakra és a szerződött alvállalkozókra is – az emberek nem azért kezdenek bele társas vállalkozásokba, hogy a gondjaikat sokszorosítsák, hogy ne legyen egy szabad percük, mert mindent kézben kell tartani, hanem épp ellenkezőleg, hogy megosszák a nehézségeket.

Ismerünk olyan véleményeket, amik szerint a catering személytelen, és az emberekre tömegként gondol. Mi nem szeretünk így gondolni az emberekre, hiszen az éttermünkben sem lehetett elképzelni olyan napot, amikor ne ment volna végig Tóni vagy a séf az asztalok közé, és ne létesítettünk volna élő kapcsolatot. Számunkra ez nincs másként a rendezvényeken sem, sőt, itt valahogy megszűnik közöttünk minden különbség. Egy idő után mindannyian vendégek leszünk, és házigazdák, egyszerre. 

Segítők és élményt hozók, egyszerre. 

Egy 11 kérdésből álló, ingyenes segítő pdf-et állítottunk össze, amivel megmutatjuk, milyen kérdéseket kell feltenni a magunk vagy a cateringes szolgáltató számára ahhoz, hogy biztosan jól döntsünk, és minél kevesebb legyen a meglepetés. Itt igényelhető a dokumentum:

Hasonló cikkek