Örömmel vettük ajánlatkérésedet.

Hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot, hogy megvitassuk a részleteket és személyre szabott ajánlatot készítsünk neked.

Ha addig is van kérdésed, nyugodtan keress minket!

Várjuk, hogy együtt dolgozhassunk!

Blog

Ezek vagyunk mi!

10 tipp, hogyan válaszd ki a tökéletes catering szolgáltatást

Catering szolgáltatót választani legalább olyan nehéz, mint fodrászt. Papírra vetett ételnevekből választanak ki ízeket egy olyan rendezvényre, amivel kapcsolatban még ezer kérdés felmerül majd a következő hetekben. És hogy mi lesz a vége? Remélhetőleg nem egy vállalhatatlan frizura… Mint a piacon több mint 20 éve jelen lévő catering szolgáltató, mi már jól meg tudunk ítélni egy céget, és tudjuk, hogyan bizonyosodjunk meg arról, mire számítsunk tőlük. Most segítünk neked is, hogyan tudod te is megállapítani, mire számíts egy cateringestől. 1. Ha bizonytalan vagy, megtartanak Egy jó catering szolgáltató első dolga az, hogy kérdez. Sokat, nagyon sokat. Egy személy, aki képben van, akitől te is kérdezhetsz, és nem mondja minden percben, hogy „ennek utánajárok és visszajelzek”. Természetesen egy ajánlathoz még nem kell tudni minden részletet, de nagyon sokat már ahhoz is. Honnan érkeznek a vendégek, és hogy telik a napjuk az esemény előtt? Van-e a rendezvénynek határozott tematikája? Mit lehet tudni a házigazda vállalatról, milyen értékek mentén dolgozik? A legtöbb cég kiválaszt egy konfekció menüt, amit néhány egyszerű számítással tesz aktuálissá, hogy az ajánlat gyorsan kimenjen. De aki tényleg kíváncsi, az tényleg olyat akar adni, amivel elégedettek lesznek. Ami egyedi, és csak oda illik, ahová kerül. 2. Jól hasonlítsd össze a bekért ajánlatokat Kérj be legalább három szolgáltatótól árajánlatot, hogy össze tudd hasonlítani a szolgáltatásokat, árakat és feltételeket. De itt ne állj meg, hiszen akármennyire is csábító, hogy egzakt elvek mentén kihozz egy győztest, sajnos ennél melósabb a dolog. Ritkán összehasonlítható ugyanis két ajánlat, hacsak nem nevezed meg az ételféleségeket, a felszolgálás pontos paramétereit, a szolgáltatás legapróbb részleteit. A cateringesek az ajánlat adásakor ezzel küzdenek: vajon milyen minőségi igénye van az ajánlatkérőnek? Adhatok neki ilyen drága ételt, vagy emiatt fog valaki mást választani, mert ott olcsóbb? Sokszor derül ki, hogy aki „falatkákat” kér, nem valami szép finger foodra, hanem olcsó miniszendvicsre utal.  Ha szeretnél valóbban összehasonlítható ajánlatokat, add meg a szolgáltatóknak a teljes büdzsét, amibe bele kell férni. Így biztosan látod, ugyanannyiért mit kapsz (bár itt még nem tudhatod, mennyire omlós a hús, mennyire finom a süti… de ez egy másik pont lesz).  3. Ellenőrizd a referencia munkákat Nézd meg a catering szolgáltató portfólióját, és ha lehetséges, kérj visszajelzéseket korábbi ügyfelektől. Ha egy cateringest folyton visszahívnak ugyanahhoz a céghez, ott valami jó dolog történik. (Ez a szabály nem érvényes a rendezvényhelyszínekre, hiszen ott sok esetben fix cateringes csapat dolgozik, naná, hogy őket hívják folyton…) 4. Kínálat sokszínűsége és testreszabhatóság Győződj meg arról, hogy a szolgáltató rugalmasan alkalmazkodik a vendégek étkezési igényeihez, legyen szó vegetáriánus, vegán, gluténmentes vagy egyéb speciális diétás preferenciákról. De maradjunk még a többség által preferált fogásoknál: vizsgáld meg a kínált ételeket aszerint, hogy vajon mennyi alapanyagféleséget használtak. Vajon hányféle technológiát alkalmaznak a készítésnél? Mindenki tudja, mi a különbség egy kilencvenes évek óta változatlan étlappal üzemelő konyha és egy friss bisztró kínálata között. Ezt a különbséget kell észrevenni a menüben. Azt is vizsgáld meg, hogy vajon figyelembe veszik-e a felszolgálási módot? A rántott hús például nem szereti a chaffinget, a rizs ugyanott kiszárad – mi nem is kínáljuk ezeket, egyáltalán. A bélszínt is nagyon nagy előkészületek árán lehet csak 30 fő felett tányérszervizzel felszolgálni, ennek a kivitelezése sokkal több embert igényel, és egyáltalán nem evidens (felszolgálható, csak az élvezeti értéke lesz alacsony). Ez plusz költség. Ha neked egy mezei ajánlatban kínálják ezt, az biztosan nem lesz jó. 6. Próbálj ki egy étkezést előre Alapvetően tényleg nagyon nehéz kóstolás nélkül ételeket választani.  Sokan csináljuk, amikor elmegyünk egy új étterembe. De míg akkor 4-8 ezer forintot kockáztatunk, addig ebben az esetben akár milliókat. Nem mindegy. Szervezd meg, hogy egy előzetes kóstoló során megismerhesd a szolgáltató étkezési minőségét. Ez segít biztosítani, hogy az étel valóban megfelel az elképzeléseidnek. 7. A szerződés jelentéktelennek tűnő részei Ügyelj arra, hogy a szolgáltató világosan rögzítse a fizetési feltételeket, a szerződés részleteit és az esetleges extra költségeket (pl. kiszállítás, étkezés utáni takarítás). Ne hagyd figyelmen kívül ezeket a pontokat, amikor összehasonlítod az árakat. Nálunk például jár az ajánlat mellé, ha kéritek, egy előzetes bejárás, amikor nemcsak a cateringre, de a rendezvény egészére vonatkozóak megosztjuk tapasztalatainkat, és segítünk, hogy zökkenőmentes legyen a dolog. Ott jönnek be a vendégek? Miért? Ott lesz a színpad? Miért? Mi lenne, ha ezt meg azt megcserélnénk? Sok múlik az apróságokon is. 8. Szolgáltatás minősége és profizmusa A catering szolgáltatás nemcsak az ételről szól. A személyzet hozzáállása, tisztaság, étkezési terület elrendezése és a szerviz minősége mind hozzájárulnak az esemény sikeréhez. Minél több videót tudsz megnézni egy szolgáltató eseményéről, annál jobban képbe kerülsz: milyen a környezet? Milyenek a felszolgálók? Friss érzésed van, ami jót tesz a rendezvényednek, vagy visszaköszönnek a „gyártósor catering” érzetei? 9. Rugalmas alkalmazkodás a változásokhoz Különböző okok miatt változhatnak az esemény körülményei (pl. létszámváltozás, menü módosítása). Kérdezd meg a szolgáltatót, hogy hogyan kezelik az ilyen típusú változásokat, és biztosítanak-e lehetőséget az utolsó pillanatokban történő módosításokra, illetve ez milyen költségekkel jár.  Kérd meg a szolgáltatót, mondjon el néhány történetet, amikor utolsó pillanatban kellett változtatniuk. Figyeld meg a válaszban, milyen érzelmi hozzáállás fogalmazódik meg. Elégedettség a saját profizmusuk miatt? Felháborodás az utolsó pillanatos nehézségért? 10. Figyelj a számokra! Egy alapos cateringes minden számmal tisztában van. Hány gramm alapanyag van az ételben, hány perc múlva kezdődik a tálalás, hány forintba kerül ez a megrendelőnek. És ha kell, segít is nekünk számolni. Észrevetted például, hogy a listánkban a 4-es pont után a 6-os következett? Ha szeretnél kiszámítható rendezvényt, amin csak az ételek íze okozza a pozitív meglepetést, keress minket:

Tovább olvasom »
Ezek vagyunk mi!

10 kérdés, amikre feltétlenül választ kell találnod, ha cateringet tervezel

Vannak, akik először rendelnek cateringet. Vannak, akik századjára. Mindegyik esetben a legfontosabb kérdés, ami a megrendelő fejében motoszkál: VAJON MINDEN RENDBEN LESZ? A rendezvényszervezés és a catering összetett műfaj, és sok tényezőn múlik, hogy végül a vendégek elégedettek lesznek, vagy sem. Sokan állítják, hogy vékony selyemszálon függ egy ilyen esemény sorsa, pedig ha feltesszük a megfelelő kérdéseket a megfelelő időben, nem történhet baj. Minden kérdés, amit nyitva hagyunk, az esemény napján spontán módon kerül megválaszolásra – a válasz pedig vagy kielégítő lesz, vagy nem. Az alábbiakban mutatunk 10 olyan fontos kérdést, amit mi mindig felteszünk az ügyfeleinknek. Ha ezekre választ találunk már a tervezés fázisában, akkor szinte garantált a siker. 1. Van-e pontos rendezvény forgatókönyved?  Hisszük, hogy a jó rendezvény legalább 80%-ban a precíz előkészítésen múlik. Ezért kérdezzük ki megrendelőinket részletekbe menően. Az esemény tervezett időpontjait ismerve már mi is igazítani tudjuk a vendéglátás megfelelő lebonyolításához szükséges ütemezést. Így tudnunk kell a setup-ra rendelkezésre álló időkeretet, és a rendezvény kezdésének időpontja mellett a vendégérkezés időpontját is, amelyből meg tudjuk határozni a catering készenlét időpontját. Ha például a vendéglátásra csak 14 órakor kerül sor, de a helyszín jellege miatt a vendégek már a reggel 9-es érkezésükkor találkozhatnak a büféasztallal, nekünk legkésőbb 8.30-kor rendezett vendéglátás képpel kell fogadnunk az érkezőket.  Elkerülhető egy esetleges apró, nem várt hiba okán történt csúszás, ha az időpontokat kis ráhagyással tervezzük, és nagyon fontos, hogy különbséget tegyünk a vendégérkezés, rendezvény kezdete és vendéglátás kezdetének időpontjai között.  2. Tudod-e, hogy milyen táplálékallergiával élő vendégek érkeznek a rendezvényre?  Kortárs menüben már alap, hogy a leggyakoribb ételallergiákra és -érzékenységre legyen válasz. Az, hogy erre a catering cég felkészül, sokan alapadottságként gondolnak, és nem is tesznek az ügy érdekében semmit. Pedig nagyon megkönnyíti a vendéglátós dolgát, ha pontosabb információkkal rendelkezik. Sok kellemetlen pillanatot tudunk megspórolni, ha van információnk a vendégek igényeiről, hisz manapság már nem egyedi eset, ha valaki többféle ételre allergiás, vagy egyszerűen csak kerül bizonyos ételféleségeket.  Az érzékenység vagy allergia mellett fontos tudnunk azt is, mennyire „komoly” intoleranciáról van szó. A legsúlyosabb esetekben külön gluténmentes konyháról kell ételt hoznunk akkor, ha ez az allergén súlyos reakciókat válthat ki, esetleg úgy kell feltüntetnünk az összetevőket, hogy még véletlenül se „nyúlhasson mellé” senki. 3. Hogyan szolgáljuk ki a vendégeket?  Büféasztalos állófogadás, finger food ételek (akár felszolgálva), ültetett büfé vagy tányérszervizes vacsora? Esetleg a klasszikus tálszerviz? Tudni kell hogy a különböző felszolgálási módok olyan ételek kiválasztását igénylik, amik azt a felszolgálási módot jól tolerálják. Mindenki látott már fáradt csirkeszeleteket és összeragadt rizsszemeket chaffingben. Nem véletlenül nem teszünk bizonyos fogásokat a büféasztalra!  Tányérszerviznél általában 3 másodperc áll rendelkezésre egy főétel kitálalására. Sokszor közelharcot vívunk megrendelőinkkel, hogy tálszervizre ne adjunk galuskát, mert az, mire a vendég elé kerül, betontömbszerűen áll majd össze. Ezzel szemben mekkora sikereket lehet elérni egy átpirított, omlós dödöllével!  A finger food kínálás amennyire fenszi, annyira nehéz jóllakatni vele a vendégeket, ezzel fontos számolnod! Általában csak kiegészítésként szoktuk javasolni, amennyiben a cél az, hogy ne félig éhesen távozzanak a vendégek.   Tapasztalataink mentén az igények, a program és forgatókönyv függvényében a megfelelő megoldást fogjuk javasolni neked!   4. Kik a vendégeid a rendezvényeden?  Nyilván magas labda, ha arab országból érkeznek vendégeink, akkor nem teszünk sertéshúst a menübe vagy indiai vendégseregnek nem adunk marhahúst.  De az is nagyon fontos adat, hogy mi a nemek aránya, vagy visszakövethető-e hogy mikor evett utoljára vendégünk? Hisz küzdhetünk a reggelinkkel, ha mindenki jóllakottan a szállodából érkezik, illetve komolyabb felkészülést igényel, ha egy férficsapatnak egész nap alig volt ideje étkezni. Vacsorára ilyenkor a menüsort ennek tudatában írjuk meg.  4. Mennyi időt szánjak a programban az étkezésre?  Megfelelő méretű büféasztalokkal, kiszolgálási felülettel egy étkezésre állófogadásoknál általában 45-60 perc elegendő. Ültetett étkezésnél rengeteg múlik a fogások számán és a program menetén, valamint a rendezvény hangulatán, de általában fogásonként 20 perccel, a teljes étkezésre vonatkozóan pedig így 1-1,5 órával érdemes kalkulálni.  Hosszúságban ez a végtelenségig elnyújtható, de meleg étkezésnél figyelembe kell venni, hogy legfeljebb három órán keresztül tudjuk az ételeket melegen és frissen tartani.  5. Nincs ennyi pénzünk a vendéglátásra. Hogy lehet olcsóbban kihozni?  Rendszeresen találkozunk azzal a kérdéssel hogyha nem ötféle főételt viszünk ki, csak kétfélét, akkor mennyivel lesz olcsóbb a menü? A válaszunk az, hogy semmivel, mivel ahhoz, hogy biztonsággal jóllakjon a vendég, ugyanannyi mennyiségű ételt viszünk így is és úgy is.  Ne kérjétek, hogy kevesebb ételt hozzunk, hacsak nem épp az a cél, hogy csak kóstolót kapjon a vendég. Viszont vannak pontok, amivel a fogadásunkat egyszerűbbé és így költséghatékonyabbá tehetjük. Az alábbiakkal olcsóbb vállalási ár érhető el:  Kisebb keretből is hihetetlen jó dolgokat lehet kihozni, de fontos, hogy jelezd a helyzeted, és ne ijedj el rögtön egy olyan ajánlattól, amit anélkül alkottak meg, hogy az anyagi igényekkel tisztában lettek volna.  6. Ki segít a technikai kérdések megoldásában?  A vendégláttással kapcsolatban ezernyi kérdés merül fel. A rendezvényt szervező személynek kell, hogy legyen egy olyan technikai tanácsadója, aki felhívja a figyelmét a szűk keresztmetszetekre. Egy ilyen a sok közül: milyen áramforrás áll rendelkezésre a helyszínen?  A rendezvények sötét lova, mindig más a csatlakozó, mint amit gondolnak, hogy van…Mi pedig professzionális kávégéppel dolgozunk, hisz elsődleges a minőség, így ez kardinális kérdés. 7. Szempont a rendezvényednél a fenntarthatóság?  Ha cégednek fontos, hogy rendezvényed is „zöld” legyen, egyeztess velünk! Tudni kell, hogy olykor bizony ez plusz költséggel járhat, de nem akkorával, amiért ne érné meg emellett dönteni. Ha az elviteles dobozod papír vagy a szalvéta recycling, az még nem számottevő költség, de mosogattunk már lebomló mosogatószerrel is,  amikor ez határozott kérdés volt. Nekünk is jobban esik. Alapanyagaink tekintetében már jó ideje figyelünk arra, hogy helyi forrásból szerezzük be azokat, az viszont komolyabb erőfeszítést igényel és fel kell készülni rá, ha azt akarod, hogy a maradékot egy segélyszervezet számára elszállítsuk. Sajnos három órán túl az ételeket hivatalosan már nem adhatjuk tovább, azokat kötelezően selejtezni kell. De ha neked ez fontos, jó szervezéssel és időzítéssel rengeteg ételt meg tudunk menteni. 8. Védett személyed érkezik a rendezvényre?   Nincs más feladatod mint szólni! A megfelelő hivatalokkal felvesszük a kapcsolatot, adatot szolgáltatunk, betartjuk utasításaikat, átbeszéljük a teendőket.  9. Csapolt vagy üveges legyen a sör?   Nyilván

Tovább olvasom »
Egyéb

A catering művészete

A catering nagy számú ember ellátása egy rendezvényen, többnyire étellel és itallal, valamint az ezekhez kapcsolódó szolgáltatásokkal. Ahogy ezt elolvassuk, érezzük, mennyire száraz ez a megfogalmazás. Mennyire nincs mélysége. Úgy sem, ha utána írom, hogy „természetesen magas minőségű kiszolgálással és fantasztikus ételekkel.” Éppolyan lapos és semmitmondó. A catering művészete nem abból áll, hogy tudunk-e nagyot mondani, miközben lélektelenül daráljuk be kilószámra a húst, a zöldséget, a kávét. Az a cateringes, aki úgy érzi, a munkája kimerül az ételek és italok betöltésében, valamint az üres tálak kihordásában, elveszett. Nincs esélye, hogy meglássa a munkája valódi értékét. Az értékek megtalálásáért máshogyan kell néznünk a dolgokra. Mi például így: Nem reggeliztetünk a cég irodájában, hanem becsalogatjuk a home office-ban ragadt embereket az irodába – egy jóízű élményreggeli segítségével. Nem bowl food-okat állítunk össze, hanem lehetőséget adunk az embereknek, hogy jó hangulatban tudjanak egymással ismerkedni – amihez egészséges és ízletes bowl fooddal vagy más étellel járulunk hozzá. Nem jóllakatjuk a vendégeket, hanem olyan élményt adunk nekik, amiről régi emlékek jutnak eszükbe – miközben jóllaknak. Nem egyedi ételsort gyártunk, hanem mélyen kapcsolódunk a céged filozófiájával, hogy azt a tányérra helyezett ízek segítségével jelenítsük meg – egyedi ételsor formájában. Látjátok? A célból eszközt készítünk, hogy elérjünk egy magasabb rendű célt. Ha szeretnéd, hogy a te rendezvényedhez is így álljanak hozzá, keress minket, kérj ajánlatot:

Tovább olvasom »